ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (AS_104)


ΓΕΝΙΚΑ


ΣΧΟΛΗ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ: ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: AS_104

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις
2
 
 
 
 
ΣΥΝΟΛΟ
2
4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  • Ελληνικά
  • Αγγλικά για φοιτητές Erasmus

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

  • Ναι

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο φοιτητής, στο τέλος της σχετικής Μαθησιακής Διαδικασίας, είναι σε θέση να:

  • Να γνωρίζει την ιστορική εξέλιξη της αγροτικής παραγωγής.
  • Να κατανοεί τη σημασία της Γεωπονικής επιστήμης στη σύγχρονη Ελληνική αγροτική παραγωγή.
  • Να γνωρίζει τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των κλάδων της Παγκόσμιας και Ελληνικής παραγωγής.
  • Να κατανοεί την υφιστάμενη κατάσταση και τις προοπτικές της Ελληνικής παραγωγής.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες (γενικές ικανότητες):

  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Διαλέξεις
  • Απαρχές και εξέλιξη της γεωργίας. Κομβικά σημεία στην ιστορία της γεωργικής παραγωγής.
  • Ιστορική ανασκόπηση της γεωπονικής επιστήμης.
  • Η κατάσταση των τροφίμων στον πλανήτη. Επισιτιστικό πρόβλημα και λύσεις.
  • Κοινή Αγροτική Πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρελθόν και προοπτικές.
  • Η παγκόσμια και η Ελληνική αγροτική παραγωγή. Α’: Χερσαίες Καλλιέργειες
  • Η παγκόσμια και η Ελληνική αγροτική παραγωγή. Β’: Χερσαία Ζωική παραγωγή
  • Η παγκόσμια και η Ελληνική αγροτική παραγωγή. Γ’: Υδατοκαλλιέργειες – Φυτική παραγωγή
  • Η παγκόσμια και η Ελληνική αγροτική παραγωγή. Δ’: Υδατοκαλλιέργειες – Ζωική παραγωγή
  • Επιπτώσεις των αγροτικών παραγωγικών μεθόδων στο περιβάλλον.
  • Φιλικές στο περιβάλλον παραγωγικές διαδικασίες.
  • Η σημασία της γεωπονικής επιστήμης στην παραγωγή.
  • Οικονομικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής Αγροτικής παραγωγής.
  • Ανάγκες, προοπτικές και τάσεις της Ελληνικής Υδατοκαλλιέργειας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

  • Παραδόσεις πρόσωπο με πρόσωπο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στη Διδασκαλία
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας, επικοινωνία και ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass https://eclass.upatras.gr

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
26
Μελέτη & Ανάλυση βιβλιογραφίας
26
Συγγραφή ατομικής εργασίας
20
Εκπόνηση ομαδικής εργασίας (ολιγομελείς ομάδες φοιτητών) σε μελέτη περίπτωσης (case study) (project)
20
Μη καθοδηγούμενη μελέτη & Εξετάσεις
8
Σύνολο Μαθήματος(4 Χ 25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

  • Γραπτή τελική εξέτασηΕρωτήσεις Σύντομης Απάντησης (συμπερασματική) – Ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής – Ερωτήσεις ανάπτυξης (Α)
  • Ατομική εργασία (Β)
  • Ομαδική εργασία (Γ)
  • Κάθε περίπτωση βαθμολογείται σε κλίμακα 0–10.
  • Τελικός βαθμός (ΤΒ): ΤΒ= 0,5Α + 0,3Β + 0,2Γ
  • Τα παραπάνω πραγματοποιούνται στην Ελληνική γλώσσα.
  • Για τους ξενόγλωσσους φοιτητές (π.χ. Erasmus φοιτητές) πραγματοποιούνται στην Aγγλική γλώσσα
  • Η βαθμολογία των ατομικών εργασιών (Β) και της ομαδικής εργασίας (Γ), λαμβάνεται υπ’ όψη μόνο κατά  την τρέχουσα εξεταστική περίοδο που διδάσκεται το μάθημα  και την επαναληπτική της (Σεπτεμβρίου) (περίοδος όπου διατηρείται και η κατοχύρωση των βαθμολογιών στο Β και το Γ).
  • Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στους φοιτητές κατά την εκκίνηση του εξαμήνου, τόσο προφορικά όσο και στο πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος στην πλατφόρμα e-class.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


  • Η ελληνική αγροτική οικονομία στο παγκόσμιο πλαίσιο, Έκδοση: 1η έκδ./2006. Συγγραφείς: Δαμιανός Δημήτριος Ι., Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος Λ., Σπαθής Παύλος Δ. ISBN: 960-351-639-2. Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ
  • Jared Diamοnd 2006. Όπλα, Μικρόβια, Ατσάλι. Κάτοπτρο