ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ (AS_200)


ΓΕΝΙΚΑ


ΣΧΟΛΗ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ: ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: AS_200

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις
3
 
Εργαστήρια
2
 
ΣΥΝΟΛΟ
5
6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Υποβάθρου (Οργανική και Βιολογική Χημεία)
  •  Ανάπτυξης Δεξιοτήτων (Πειραματική Οργανική και Βιολογική Χημεία)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  • Ελληνικά
  • Αγγλικά για φοιτητές Erasmus

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

  • Ναι

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο φοιτητής, στο τέλος της σχετικής Μαθησιακής Διαδικασίας, είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τους χημικούς τύπους και την ονοματολογία των οργανικών χημικών ενώσεων
  • γνωρίζει τις κύριες τάξεις των οργανικών ενώσεων και τις βασικές τους αντιδράσεις
  • εξηγεί τη δομή, τη σταθερότητα και τη δραστικότητα των αρωματικών ενώσεων χρησιμοποιώντας τη θεωρία του συντονισμού
  • γνωρίζει τη χημική σύσταση και δομή των βασικών βιομορίων (υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, λιπίδια, νουκλεϊνικά οξέα)
  • γνωρίζει τις βασικές εργαστηριακές τεχνικές της Οργανικής Χημείας

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες :

  • Ικανότητα να επιδεικνύει γνώση και κατανόηση εννοιών και εφαρμογών που σχετίζονται με την Οργανική Χημεία
  • Ικανότητα να επιδεικνύει γνώση και κατανόηση εννοιών και εφαρμογών που σχετίζονται με τη δομή των βιομορίων
  • Δεξιότητες μελέτης που χρειάζονται για τη συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη.
  • Ικανότητα να αλληλοεπιδρά με άλλους σε προβλήματα χημικής ή διεπιστημονικής φύσης.

Γενικότερα, με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες :

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Διαλέξεις
  • Εισαγωγή στην Οργανική Χημεία και τις Οργανικές Ενώσεις
  • Ταξινόμηση και Ονοματολογία Οργανικών Ενώσεων
  • Υβριδισμός στις Οργανικές Ενώσεις, Ισομέρεια και Στερεοχημεία
  • Μηχανισμοί Οργανικών Αντιδράσεων
  • Αλειφατικοί Υδρογονάνθρακες, Αλκυλαλογονίδια
  • Αλκοόλες, Αλδεϋδες, Κετόνες και παράγωγα των καρβονυλικών ενώσεων
  • Καρβοξυλικά Οξέα και παράγωγα, Ισοπρενοειδείς ενώσεις
  • Συντονισμός-Συζυγιακό φαινόμενο, Αρωματικές ενώσεις και παράγωγα
  • Βιομόρια: Αμινοξέα, Πεπτίδια και Πρωτεϊνες
  • Βιομόρια: Ετεροκυκλικές ενώσεις φυτικής και ζωικής προέλευσης
  • Βιομόρια: Υδατάνθρακες, Σάκχαρα
  • Βιομόρια: Λιπίδια
  • Βιομόρια: Νουκλεοτίδια και Νουκλεϊκά οξέα
Εργαστηριακές Ασκήσεις
  • Εισαγωγή στο Εργαστήριο-Κανόνες ασφάλειας και υγιεινής
  • Βασικές Εργαστηριακές Τεχνικές
  • Ανακρυστάλλωση, Σημείο τήξης
  • Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας (T.L.C.)
  • Αντιδράσεις υδρογονανθράκων
  • Αντιδράσεις αλκοολών
  • Ανίχνευση καρβονυλικών ομάδων
  • Ανίχνευση και ιδιότητες αμινοξέων
  • Φυσικοχημικές ιδιότητες πρωτεϊνών
  • Φασματοφωτομετρία-Ποσοτικός προσδιορισμός πρωτεϊνών
  • Ιδιότητες μονο-και δισακχαριτών
  • Ανίχνευση υδατανθράκων
  • Προσδιορισμός pI της γλυκίνης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

  • Παραδόσεις πρόσωπο με πρόσωπο.
  • Εργαστηριακές ασκήσεις Οργανικής και Βιολογικής Χημείας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. (power point)  στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας, επικοινωνία και ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass https://eclass.upatras.gr

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39
Εργαστηριακές Ασκήσεις
26
Συγγραφή σύντομων αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων
13
Τελική εξέταση
3
Ώρες μελέτης και προετοιμασία για τις εργαστηριακές ασκήσεις και την τελική εξέταση
69
Σύνολο Μαθήματος(6 Χ 25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

  • Εργαστηριακή Εργασία, (Μέσος όρος βαθμολογίας ατομικών αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων) (Α)
  • Γραπτή τελική εξέταση (Β)
  • Κάθε περίπτωση βαθμολογείται σε κλίμακα 0-10
  • Τελικός βαθμός (ΤΒ): ΤΒ= 0,3Α+0,7Β
  • Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός:5 (Κλίμακα βαθμολογίας:0-10)
  • Τα παραπάνω πραγματοποιούνται στην Ελληνική γλώσσα.
  • Για τους ξενόγλωσσους φοιτητές (π.χ. Erasmus φοιτητές) πραγματοποιούνται στην Aγγλική γλώσσα
  • Σε περίπτωση αποτυχίας η βαθμολογία των ατομικών εργασιών (Α) διατηρείται και επαναλαμβάνεται μόνο η τελική γραπτή εξέταση.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


  • J. McMurry, 2017, Οργανική Χημεία, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
  • Νικόλαος Ανδρικόπουλος, 2019, Συνοπτική Γενική & Ειδική Οργανική Χημεία
  • Μαυρομούστακος Θωμάς, Τσέλιος Θεόδωρος, Παπακωνσταντίνου Κωνσταντίνος, 2014, Θεμελιώδεις Αρχές Οργανικής Χημείας, Εκδόσεις ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
  • Carret/Denniston/Topping, 2000, Αρχές και Εφαρμογές της Ανοργάνου , Οργανικής και Βιολογικής Χημείας, Εκδόσεις BROKEN HILL
 Συναφείς επιστημονικές πηγές και περιοδικά: