ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ (AS_200)
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ: ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: AS_200
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
Διαλέξεις
|
3 |
|
Εργαστήρια |
2 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
5 |
6 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Υποβάθρου (Οργανική και Βιολογική Χημεία)
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων (Πειραματική Οργανική και Βιολογική Χημεία)
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
- Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
- Ελληνικά
- Αγγλικά για φοιτητές Erasmus
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS
- Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο φοιτητής, στο τέλος της σχετικής Μαθησιακής Διαδικασίας, είναι σε θέση να:
- κατανοεί τους χημικούς τύπους και την ονοματολογία των οργανικών χημικών ενώσεων
- γνωρίζει τις κύριες τάξεις των οργανικών ενώσεων και τις βασικές τους αντιδράσεις
- εξηγεί τη δομή, τη σταθερότητα και τη δραστικότητα των αρωματικών ενώσεων χρησιμοποιώντας τη θεωρία του συντονισμού
- γνωρίζει τη χημική σύσταση και δομή των βασικών βιομορίων (υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, λιπίδια, νουκλεϊνικά οξέα)
- γνωρίζει τις βασικές εργαστηριακές τεχνικές της Οργανικής Χημείας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες :
- Ικανότητα να επιδεικνύει γνώση και κατανόηση εννοιών και εφαρμογών που σχετίζονται με την Οργανική Χημεία
- Ικανότητα να επιδεικνύει γνώση και κατανόηση εννοιών και εφαρμογών που σχετίζονται με τη δομή των βιομορίων
- Δεξιότητες μελέτης που χρειάζονται για τη συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη.
- Ικανότητα να αλληλοεπιδρά με άλλους σε προβλήματα χημικής ή διεπιστημονικής φύσης.
Γενικότερα, με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες :
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διαλέξεις
- Εισαγωγή στην Οργανική Χημεία και τις Οργανικές Ενώσεις
- Ταξινόμηση και Ονοματολογία Οργανικών Ενώσεων
- Υβριδισμός στις Οργανικές Ενώσεις, Ισομέρεια και Στερεοχημεία
- Μηχανισμοί Οργανικών Αντιδράσεων
- Αλειφατικοί Υδρογονάνθρακες, Αλκυλαλογονίδια
- Αλκοόλες, Αλδεϋδες, Κετόνες και παράγωγα των καρβονυλικών ενώσεων
- Καρβοξυλικά Οξέα και παράγωγα, Ισοπρενοειδείς ενώσεις
- Συντονισμός-Συζυγιακό φαινόμενο, Αρωματικές ενώσεις και παράγωγα
- Βιομόρια: Αμινοξέα, Πεπτίδια και Πρωτεϊνες
- Βιομόρια: Ετεροκυκλικές ενώσεις φυτικής και ζωικής προέλευσης
- Βιομόρια: Υδατάνθρακες, Σάκχαρα
- Βιομόρια: Λιπίδια
- Βιομόρια: Νουκλεοτίδια και Νουκλεϊκά οξέα
Εργαστηριακές Ασκήσεις
- Εισαγωγή στο Εργαστήριο-Κανόνες ασφάλειας και υγιεινής
- Βασικές Εργαστηριακές Τεχνικές
- Ανακρυστάλλωση, Σημείο τήξης
- Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας (T.L.C.)
- Αντιδράσεις υδρογονανθράκων
- Αντιδράσεις αλκοολών
- Ανίχνευση καρβονυλικών ομάδων
- Ανίχνευση και ιδιότητες αμινοξέων
- Φυσικοχημικές ιδιότητες πρωτεϊνών
- Φασματοφωτομετρία-Ποσοτικός προσδιορισμός πρωτεϊνών
- Ιδιότητες μονο-και δισακχαριτών
- Ανίχνευση υδατανθράκων
- Προσδιορισμός pI της γλυκίνης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
- Παραδόσεις πρόσωπο με πρόσωπο.
- Εργαστηριακές ασκήσεις Οργανικής και Βιολογικής Χημείας
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
- Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας, επικοινωνία και ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass https://eclass.upatras.gr
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις |
26 |
Συγγραφή σύντομων αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων |
13 |
Τελική εξέταση |
3 |
Ώρες μελέτης και προετοιμασία για τις εργαστηριακές ασκήσεις και την τελική εξέταση |
69 |
Σύνολο Μαθήματος(6 Χ 25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
- Εργαστηριακή Εργασία, (Μέσος όρος βαθμολογίας ατομικών αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων) (Α)
- Γραπτή τελική εξέταση (Β)
- Κάθε περίπτωση βαθμολογείται σε κλίμακα 0-10
- Τελικός βαθμός (ΤΒ): ΤΒ= 0,3Α+0,7Β
- Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός:5 (Κλίμακα βαθμολογίας:0-10)
- Τα παραπάνω πραγματοποιούνται στην Ελληνική γλώσσα.
- Για τους ξενόγλωσσους φοιτητές (π.χ. Erasmus φοιτητές) πραγματοποιούνται στην Aγγλική γλώσσα
- Σε περίπτωση αποτυχίας η βαθμολογία των ατομικών εργασιών (Α) διατηρείται και επαναλαμβάνεται μόνο η τελική γραπτή εξέταση.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- J. McMurry, 2017, Οργανική Χημεία, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
- Νικόλαος Ανδρικόπουλος, 2019, Συνοπτική Γενική & Ειδική Οργανική Χημεία
- Μαυρομούστακος Θωμάς, Τσέλιος Θεόδωρος, Παπακωνσταντίνου Κωνσταντίνος, 2014, Θεμελιώδεις Αρχές Οργανικής Χημείας, Εκδόσεις ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
- Carret/Denniston/Topping, 2000, Αρχές και Εφαρμογές της Ανοργάνου , Οργανικής και Βιολογικής Χημείας, Εκδόσεις BROKEN HILL
Συναφείς επιστημονικές πηγές και περιοδικά:
- The Journal of Organic Chemistry, (ACS Publications) https://pubs.acs.org/journal/joceah
- Biochemistry, (ACS Publications) https://pubs.acs.org/journal/bichaw